מהו הדבר שמונע ממך להפוך לאיש מכירות מדהים של העסק שלך?

man looking at his big boss

לרובנו קשה למכור. נקודה.
איכשהו, מכירה מרגישה לנו אגרסיבית מידי, נשמעת לנו כמו משהו זול ונראית כמו הנמכה של עצמנו.
לכולנו, בתת המודע זיכרון אחד לפחות של מוכר ברשת חשמל, אופנה, אוכל או בנק, שניסה לדחוף לנו בצורה שלא נעימה לנו, מוצר שלא רצינו.
זה שם וזה משפיע היום על המוכנות והמסוגלות שלנו למכור.
כשהיינו ילדים אמרו לנו משפטים כמו "את לא צריכה לקפוץ בראש, חכי עד שיגלו אותך", במילים אחרות – אל תמכרי את עצמך בראש חוצות חכי עד שיקנו אותך."

גדלנו, ואנחנו מאמינים שמכירה –  זו הנמכה, פעולה אגרסיבית ומיותרת, כי או טו טו הרי ממילא העולם יגלה אותנו ותקרה לנו הפריצה הגדולה עליה חלמנו כל חיינו.
אז זהו שלא.
רק באגדות זה קורה ככה, בחיים למשל, אם קולומבוס היה נשאר על החוף ולא היה מפליג בעולם אלא מחכה שאמריקה תגלה אותו זה לא היה קורה, ולנו היום, לא הייתה אמריקה.

אז מה יכול לעשות, בעל עסק קטן שמסתובב עם תחושה לא נעימה ש 'מכירה = אגרסיביות מיותרת ומשפילה', כדי לקדם את מכירת שירותיו ומוצריו, בלי לתת לתחושות הקשות לעצור אותו, בלי לעבור טיפולים פסיכולוגיים ארוכים, בלי היפנוזה או שטיפת מוח אחרת?

הסוד נעוץ בפיצוח נקודת המוצא למכירה.
רוב מומחי המכירות מדברים על פיצוח צרכי הלקוח, על טובת הלקוח, ועל הצרכים שלו. ו
אני אומרת לכם בדיוק ההיפך- ההתחלה היא בכם!

רוצים דוגמא? בבקשה:
נקודת המוצא היא זיהוי מה שנקרא בשפה המקצועית – מקורות עוצמה וסמכות שלך.
לי ברייס, עומדת בראש משרד ייעוץ בינלאומי המפתח מנהלים בעלי השפעה, ביצעה מחקר חובק עולם בקרב 100 מנהלי תאגידים גלובאליים, ובדקה – מהם מקורות העוצמה של המנהלים הכי גדולים בעולם?
והרי כולנו יודעים שמנהל מצליח הוא בראש וראשונה איש מכירות מעולה של עצמו.
הוא המוצר ואת המוצר הזה הוא מקדם 365/24/7 ובמקביל גם מקדם את שיווק ומכירות החברה שבראשה הוא עומד.
ברגע שתזהה את מקור העוצמה והסמכות שלך תוכל להשתמש בו בקלות בכל מצב כדי למכור הרבה יותר.
קחו למשל את מיכל, שעוצמת המומחה שלה נשענת על מידע וידע רב שצברה ופיתחה. באופייה, היGavel - Law conceptא אוהבת ללמוד, ללמד ולתת עצות.
אגב, זה גם עיסוקה. היא יועצת עסקית.

כשמיכל הגיעה אלי לייעוץ כדי שאסייע לה לשפר את מערך השיווק העסקי וזיהינו את עוצמת המומחה שלה, היא צחקה בקול:
"מה את אומרת שפשוט אתן עצות וזה מה שימכור את שירותי העסק?
זה מה זה פשוט, הרי בינינו זה מה שאני עושה בעסק שלי… אבל עם כל הכבוד שירית, זה לא מכירות!".
"אז זהו שכן", אמרתי למיכל, "זה בדיוק מכירות", זה סגנון המכירות שבנוי על עוצמת המומחה שלך.
יש מכירות שמתבססות על עצמת המידע – אלו מכירות שאת עושה, כשאת מספקת מידע חשוב שנתפס כבעל ערך גבוה בתודעת הלקוח. הלקוח- מאמין לך, מתייג אותך כמומחית בתחומך וכ"שווה", בהמשך – יחזור ויתייעץ איתך ובסוף – גם יקנה.

תכירו את טלי, חתיכה ודקיקה, גבוהה ומרשימה, דיאטנית שמקצועה.
טלי נהגה לדבר על מתכונים, סיבות ולמה צריך לרזות כדי להיות בריאים, ולא הבינה שעצמת המומחה שלה היא התדמית.
עצמת התדמית היא מקור סמכות חזק במיוחד, למי שיש סיפור גיבור והוא יודע לספר אותו נכון.
טלי לא מה שחשבתם.

היא הייתה רזה, חלתה והעלתה 81 ק"ג . כל חייה השתנו.
ברגע אחד אמרה 'לא עוד' ועשתה מהפך כללי, במהלכו השילה מעצמה כ- 90 ק"ג ומזה 12 שנים שהיא חתיכה ודקיקה, גבוהה ומרשימה.
טלי לא הבינה שכלי המכירה האולטימטיבי שלה הוא לא המתכונים, אלא עצמת התדמית וסיפור חייה, הסיפור של פעם ובמיוחד, זה של היום.
היום, טלי מספרת את הסיפור שלה כך: "אז הייתי חולה- שמנה- ומדוכאת, ואז כשהייתי כל כך שמנה ומדוכאת פגשתי את עצמי והבנתי שככה זה לא יכול יותר להימשך, יש לי כוחות.
הייתי ואני אהיה טלי אחרת!, ומאז, לא תאמינו, כל חיי השתנו."

מאז, סובבות כל שיחותיה של טלי על מה שהיה ואיך נהיה אחרת, ואיך זה שינה לה את החיים.
ועכשיו, הסיפור משמש מוקד השראה ללקוחות החדשים שלה.
עצמת התדמית של טלי עומדת במרכז שיחות המכירה, ובמקום לדבר על מתכונים היא שולפת תמונות של טלי במשקל 147 ק"ג וזה מה שמוכר אותה ואת שירותיה.
ושלא תחשבו, שטלי לא משחררת מתכונים, ברור שכן!
אבל הם לא הדרמה המרכזית ובטח לא כלי המכירה הראשי שלה, אלא עוד כלי יעיל בארגז הכלים הגדול שלה, שסובב סביב הספור המרכזי- והיום הם קרויים – "המתכונים שהפכו אותי משמנה ועצובה – לרזה ומדהימה".

עדיין מתקשים למכור? אם כן, אתם לא לבד וכמו מיליוני אנשים בעולם, הסיפורים, המסרים והמשקעים מפעם מונעים מכם להפוך לאנשי מכירות מדהימים של העסק שלכם!

רוצים להשתחרר ולהפוך לאנשי מכירות מדהימים של העסק שלכם, בלי תהליכים ארוכים, בלי ייסורי מצפון והתלבטויות ובלי לחכות למשיח שיגלה אתכם, צרו קשר ואשמח לחשוף בפניכם את מקור הסמכות הפרטי שלכם ולתרגם אותו יחד איתכם לשיחת מכירה מדהימה שתישמע לכם רכה וקלה כמו חלת שבת טבולה מרק עזך בערב שישי.
תזכרו: (כשהלקוח אומר) סמכתי – (אתה תאמר) מכרתי!


שירית בן ישראל (אימון עסקי מהיר ותוצאתי) sts4u.com

10343659_754542734581094_3733249517733915897_n

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסםשדות חובה מסומנים *

*

This blog is kept spam free by WP-SpamFree.