הרצאה עסקית היא פלייר שיווקי מוגש חי

Rewarding young professionals

המאמר הבא מיועד לכל אלו שבחיים לא חשבו לתת הרצאה. 
אני לא מתכוונת לכאלו שמפחדים לדבר מול קהל או שאין להם מה להגיד.
אני מכוונת לאלו, שפשוט לא חשבו בכיוון הזה ולא מכירים אותו.
המאמר הבא יגרום לכם לרצות לעלות על הבמה הראשונה שאתם רואים!  

נעים מאד, הרצאה עסקית, הרצאה עסקית הינה הרצאה בעלת ערך רב שמועברת לקהל שהגיע במיוחד לשמוע על הנושא הזה.
הרצאה עסקית או בשמה השני הרצאה שיווקית, יכולה להימסר גם לקהל פרטי שבא לשמוע בנושא פרטי – אבל היא עסקית עבור בעל העסק שמעביר אותה.
מטרתה של הרצאה זו, היא לתת טעימה קטנה בנושא מאד ספציפי, שבעל העסק מומחה בו ואמורה ללמד משהו חדש את השומעים שהגיעו להקשיב לה, בתחום הספציפי הזה.
בדומה לפלייר שיווקי , גם בהרצאה עסקית אנחנו נארוז את התוכן בצורה כזו שיהיו בו "כפתורים שיווקיים" וההרצאה תניע לפעולה בדיוק כמו שפלייר שיווקי כתוב היטב, עושה.
הרצאה עסקית או שיווקית תתבצע מול קהל חי, בדרך כלל בין 20-200 איש ותתקיים לרוב בזמנים שמתאימים לקהל.
ערב אם זה קהל פרטי , בוקר אם זה קהל עסקי.

למי מתאים להעביר הרצאה עסקית?

  •       נותני שירותים כגון יועצים זוגיים, רואי חשבון, עורכי דין בכל מגוון הקשת המשפטית, מטפלים הוליסטיים, יועצי הורים, אדריכלים ומעצבי פנים, יועצים עסקיים ושיווקיים.
  •       חברות וארגונים שהם B2C  (משרתים לקוחות פרטיים) – למשל חנויות רהיטים (ריהוט חדרי ילדים, או סלונים או מטבחים), חנויות לצבע, כל תחום ה DIY,  חנויות לחיות מחמד.
  •       ארגונים שהם B2B (נותני שירותים לעסקים) 

 

Note book and pen close upאיך מתחילים?

להרצאה שיווקית יש מספר מרכיבים:

1. מרכיב התוכן:
בניית ההרצאה עצמה והחלטה מה מתוך כל הידע שלנו יכנס לתוך ההרצאה הזו.
תהליך של פיתוח תוכן להרצאה, יכול לקחת כמה שעות טובות, אבל החשוב ביותר הוא לזכור מה המטרה העסקית שלנו, מה אנחנו רוצים להשיג מההרצאה הזו ומה הקהל שלנו רוצה וצריך לשמוע.
 
2. מרכיב השיווק:
לאחר שהחלטנו על קיום הרצאה, יש צורך לשווק אותה לקהל המתאים ולעדכן את הקהל הזה שמתקיימת הרצאה שעשויה לעניין אותו.
כלומר, לבנות תוכנית שיווק ולפרט לעצמנו את כל הפעולות השיווקיות שעלינו לעשות בכדי להביא קהל.
מי שממילא עוסק בפעולות שיווקיות להביא קהל לעסק או לחנות שלו, לא יתקשה לבצע פעולות דומות על מנת להביא קהל להרצאה פרונטלית.

3. מרכיב לוגיסטי:
הרצאה מול קהל חי היא הפקת אירוע קטן.
נדרשים כאן פעולות פשוטות של לוגיסטיקה וארגון כמו הזמנה של אולם עבור ההרצאה (במידה אין מקום מתאים בתוך העסק עצמו לקיים הרצאה שכזו- אך אם יש זה עדיף ), רישום המוזמנים, כיבוד קל, ועוד מספר עניינים שיושבים על הארגון וההפקה.


נשמע מסובך?

אולי קצת בהתחלה, אבל בכמה צעדים פשוטים אפשר להפוך הרצאה עסקית לערוץ שיווקי אפקטיבי במיוחד.
למעשה, הרצאה פרונטלית מול קהל חי, רלוונטי וממוקד, שהגיע במיוחד לשמוע על הנושא שפורסם, הם קהל לקוחות מאד חם, שבעל העסק יכול להמיר ללקוחות משלמים כבר בזמן ההרצאה.

איך עושים את זה? אפשר לקרוא עוד במאמר הזה.

 

טלי פיירשטיין
הרצאות שיווקיות
מינוף עסקי בכנסים וארועים עסקיים

2014-11-19_1141

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסםשדות חובה מסומנים *

*

This blog is kept spam free by WP-SpamFree.