מהם שני מפתחות חשובים להצלחה עסקית שלכם?

Success on Black-Golden Watch Face.

כולנו כבני אדם רוצים ושואפים להצליח, אינני מכירה אדם בעולם הזה שלא מעוניין בהצלחה, לא שואף להצליח.
הרצון להצליח הוא חלק מאיתנו, מהמהות שלנו.
לא במקרה הקמנו עסק ויש לנו שאיפה להוביל את העסק לצמיחה והצלחה כי ההצלחה של העסק זו הצלחה שלנו.
הצלחה של הלקוחות שלנו זו הצלחה של העסק והצלחה שלנו.
אנחנו משקיעים כל כך הרבה זמן בלתכנן, לבנות תכנית עסקית, לבנות מוצרים או שירותים חדשים, לשווק את העסק שלנו במטרה להביא עוד לקוחות ולהעביר את הבשורה שלנו ליותר אנשים שיכולים ליהנות מהשירות שלנו.
כל זה בגלל הרצון החזק להצליח, להיות בעלי ערך בעולם, להשפיע, לממש ולהגשים את עצמנו.
אנחנו בונים תכניות לעתיד, חזון עסקי, יוצרים מוצרים ושירותים חדשים ועוד ועוד.

אבל ישנן שתי נקודות מאוד חשובות שהרבה בעלי עסק לא לוקחים בחשבון.
אני אישית מאמינה שנקודות אלו זו הן קריטית להצלחה עסקית ולכן גם קראתי להן – המפתחות להצלחה!
במאמר זה החלטתי לשתף אתכם בשני מפתחות אלו, מפתחות יקרים ומאוד חשובים על מנת להגדיל עוד יותר את היכולת שלכם להגיע להצלחה עסקית, לאפשר לעצמכם להוציא עוד יותר מהיכולות, כישורים ומיומנויות שיש בתוככם ולמקסם את המהלכים העסקיים שלכם.
מאז שגיליתי אותם ומאז שאני משתמשת בהם, הגעתי להצלחה הרבה יותר גדולה בתחום העסקי וגם בתחומים שונים בחיים.

מה הם שני המפתחות קריטיים להצלחה?

הדבר הראשון הוא הגדרה מדויקת של מהי הצלחה עסקית עבורי.
זה לא מספיק לומר שאנחנו רוצים להצליח בעסק שלנו.
כמו שכבר אמרנו, זהו צורך טבעי אצל כל אחד מאיתנו.
אבל הגדרת הצלחה של אדם אחד יכולה להיות שונה מהותית מהגדרת ההצלחה של האחר.
ולנו כבעלי עסק הגדרה של מהי הצלחה עבורנו היא קריטית על מנת שנוכל למדוד את התוצאות ולדעת אם אנחנו בכלל נעים בכיוון הנכון.
כאשר אנחנו לא יודעים מהי הצלחה עסקית עבורנו (רלוונטי לגבי כל תחום בחיים – אישי, בריאותי, זוגי, תחום האהבה, משפחה, ילדים ועוד), איננו יכולים לחוות סיפוק, צמיחה ואושר.
אנחנו יכולים לרדוף אחרי ההצלחה ולעולם לא להרגיש אותה.

למעשה אותה הגדרה של מהי הצלחה עבורי כבעל עסק זה איזשהו מצפן שמכוון אותי ונותן לי כיוון, מאפשר לי להציב יעדים בהתאם – בין אם מדובר ביעדים כלכליים, כספיים, התפתחותיים, עתידיים, אישיים, מקצועיים ועוד.
מה תיחשב להצלחה עבורכם?
האם מיליון ש"ח בשנה בעסק זו הצלחה עסקית עבורכם או שאם לא תעשו שני מיליון ש"ח, נכשלתם?
האם להביא 50 איש לכנס זו הצלחה או שזה מתחת לציפיות שלכם?
האם לפתח את היכולת לנהל שיחה עם הלקוחות ולשפר את הכישורים המכירתיים זו הצלחה או שזה בכלל לא בא בחשבון?
האם לסגור 2 לקוחות מתוך 10 איתם שוחחתם במהלך היום זו הצלחה או שאתם חייבים לסגור לפחות 4, אחרת תרגישו שאינכם מתקדמים ומצמיחים את העסק?

הגדרה זו קריטית על מנת שנוכל לחוות רגשות חיוביים של צמיחה, סיפוק, אושר, שמחה והתלהבות כי רגשות אלו הם אלו שמזינים אותנו עם אנרגיה חיובית, אנרגיה שנותנת לנו כוח ורצון להציב יעדים יותר גדולים על מנת להגיע להצלחה יותר גדולה.
אני אישית מכירה לא מעט בעלי עסק שמאוד מתוסכלים כי לעולם הם אינם מרגישים את ההתקדמות העסקית שלהם וגם אם ישנה הצלחה פי נקודת מבט של האחר, לפי נקודת מבט שלהם זו אינה הצלחה גדולה מספיק.
אכזבה ורגשות של תסכול נובעים ישירות מחוסר הגדרה של המילה – מהי הצלחה עסקית עבורי?
איך אדע שאני אכן מצליח? על מנת שאוכל להציב לעצמי יעדים יותר מקדמים וגם אוכל למדוד את התוצאות שלי.

Are you ready?

הצלחה עסקית יכולה להתחלק לשני חלקים: כמות הלקוחות וסכום הכסף שאתם מקבלים מהמוצרים והשירותים שאתם משתפים עם העולם– כלומר משהו מדיד, מספרי, ואת רמת ההצלחה מבחינת ההתפתחות המקצועית ופיתוח הכישורים הרלוונטיים על מנת להצמיח את העסק שלכם עוד יותר.
המשימה שלכם כאן היא לשבת ולהגדיר לעצמכם באופן מדויק מהי הצלחה עסקית עבורכם בשני המובנים – הכנסות ולקוחות וגם צמיחה אישית ומקצועית.
אם אתם רוצים לקחת את העסק שלכם לרמה הבאה, להצמיח אותו עוד יותר, ממליצה לכם לעשות זאת עכשיו, לפני שאתם מתחילים לבנות תכנית עבודה לחודשים הקרובים או לעשות זאת במקביל.

חשוב מאוד לדעת מה צריך לקרות כדי שתרגישו, תדעו, תחוו את אותה ההצלחה אליה אתם שואפים להגיע.
כי אם לא תגדירו זאת בצורה ברורה ומדויקת, האם תוכלו לדעת אם אנחנו מצליחים? התשובה היא לא.

כאשר אני מדברת על הגדרה של הצלחה, מדובר בכל סוג של הצלחה.ישנן הצלחות קטנות בעסק, הצלחות שבסופו של דבר מובילות להצלחות גדולות.
הגדרת הצלחות קטנות היא חשובה לא פחות מהגדרת הצלחה גדולה.
למשל – יכולת לפתח תקשורת עם לקוח ספציפי – הצלחה קטנה שיכולה להוביל להצלחה גדולה כמו פיתוח יכולת ניהול שיחה יעילה שתוביל לסגירת עסקאות עם כל סוג של לקוח.
עוד דוגמה – להביא 50,000 ש"ח זו יכולה להיות הצלחה קטנה שבסופו של דבר תוביל להצלחה גדולה של עשיית חצי מיליון ש"ח. שליטה ברגשות שלי – עוד הצלחה, יכולת שליטה במחשבות ובגישה הנכונה – עוד הצלחה, ניהול עצמי נכון – הצלחה נוספת, פיתוח מנהיגות – עוד הצלחה ועוד ועוד.

מציעה לכם להגדיר לעצמכם הצלחות גדולות ולחלק אותה להצלחות קטנות – זאת אומרת מה צריך לקרות בדרך כדי שבסופו של דבר אגיע לתוצאה הרצויה, להצלחה הגדולה.
תקנו לכם חוברת קטנה שבה אתם תכתבו את כל ההצלחות הקטנות והגדולות שלכם וברגע שתגיעו להצלחה, תכתבו תאריך יעד שבו השגתם את התוצאה וגם תחגגו אותה.
לחגוג הצלחות שלנו – בין אם זה הצלחה מאוד קטנה – זהו דבר חשוב וחיוני.
כך אנחנו מעריכים את כל ההצלחות הקטנות שלנו ורואים את ההתקדמות שלנו בעסק וגם מבחינה אישית ומקצועית.

אבל האם זה מספיק רק להגדיר את ההצלחות שלי – בין אם אלו הצלחות קטנות או גדולות?
הרי בדרך יכולים לקרות לנו לא מעט דברים – הפתעות לא רצויות שאנחנו בדרך כלל מגדירים כבעיות, מכשולים – שעלולים לגרום לנו לכך שפשוט נרים ידיים ונומר – אני מוותר על ההצלחה הזו – נכשלתי.
בעסק ישנם לא מעט אתגרים שאנחנו פוגשים בדרך בעיקר כאשר אנחנו מייצרים משהו חדש, צריכים לבצע פעולה מסויימת שהיא לא פשוטה.
במקרים אלו מאוד קל לתת סיבות ותירוצים  למה לא לעשות את זה ופשוט לוותר – לוותר על אותה ההצלחה שהגדרנו.
על מנת שזה לא יקרה ישנה נוקדת נוספת שהיא קריטית להצלחה עסקית והיא – מחוייבות.

מחוייבות זאת אחת המפתחות על מנת שנוכל לבצע את מה שהתחייבנו לעצמנו לבצע, על מנת שנוכל להמשיך לשאוף לכיוון ההצלחות שלנו. הגדרת הצלחה ללא מחוייבות למעשה זו הגדרה שאין לה שום משמעות.
כי שמה שגורם לי להישאר חזקה, להתמיד בדרך, בעיקר באותם מצבים של נפילות ואתגרים שיש לא מעט בעסק זו אותה המחויבות שלי כלפי עצמי, כלפי העסק שלי וכלפי הלקוחות שלי לעמוד במילה ובהגדרת ההצלחות שלי.

אני מאמינה שמחויבות היא זו שעוזרת לנו לשמור על האינטגריטי שלנו כבעלי עסק, כאנשים שהחלטנו להרים את העסק שלנו, להיות בעלי השראה והשפעה בעולם זה.
כי בסופו של דבר בעל עסק אינו דבר פשוט ודורש מאיתנו עשייה רבה, נתינת אנרגיה, צמיחה אינסופית, יצירתיות, התמדה, נחישות, הצבת יעדים עסקיים, הגדרת הצלחות שלנו.
אבל אם לא נדע להתחייב לאותה ההצלחה, לאותם היעדים, לאותו העסק שהחלטנו להקים, מהר מאוד ההתמדה והנחישות ירדו, ההתלהבות תתפוגג וגם הצמיחה העסקית תעצור!

מחוייבות זהו דבר קריטי אבל כיצד ניתן ליצור אותה ולעמוד בה?
יש לי שתי הצעות בעניין זה – תצרו חוזה התחייבות עם עצמכם, ממש תכתבו את הנקודות בהם אתם מתחייבים כבעלי עסק לעמוד במחויבות מול עצמכם, מול העסק ומול הלקוחות שלכם – ערך המחויבות הופך להיות אחד הערכים שלכם, תשימו תאריך יעד באותו המסמך ותחתמו עליו.

דבר נוסף, תמצאו לכם שותף מחוייבות, אדם שאתם סומכים עליו, אדם שמאמין בכם ונותן לכם כוח, אנרגיה, מוטיבציה, שתפו אותו במה שכתבתם ותתחייבו מולו.
הוא יהיה האדם שדוחף אתכם קדימה ודואג לכך שאתם עומדים במחוייבות זו.
זה יכול להיות שותף עסקי שלכם, אח, מאמן, חבר טוב.
אבל הכי חשוב שהוא ידע לא רק לתמוך ולפרגן אלא לאתגר בעיקר ברגעים אלו שמאוד קל לוותר על המחויבות ועל ההצלחות.

דיברנו על שתי נקודות שהן קריטיות להצלחה עסקית שלכם.
מה שנשאר לכם זה לצאת לדרך ולהגדיר מהי הצחלה עסקית עבורכם בעסק, גם מבחינת לקוחות והכנסות וגם מבחינת צמיחה אישית ומקצועית שלכם, להגדיר הצלחות קטנות וגדולות ולהתחייב לכך.
שיהיה בהצלחה!

דיאנה בן צבי – מנטורית להצלחה והגשמה עצמית
http://www.dianabenzvi.com/5%20fears%20to%20self%20fulfillment

227320_204349086269850_742502_n

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסםשדות חובה מסומנים *

*

This blog is kept spam free by WP-SpamFree.