מיוחד לפסח: לנקות את המסרים שלנו בהרצאה– מחמץ ומוץ. איך להפוך את ההרצאות שלכן לממוקדות ומדויקות

Happy Kid holding bouquet flowers with blue sky and empty sign

אנחנו באמצע חול המועד וחשבתי שזהו בדיוק הזמן, לכתוב כמה מילים על ניקיון.
ניקיון של המסרים שלנו – המסרים השיווקיים בכלל ובעיקר המסרים שנכנסים להרצאות או פרזנטציות שאנחנו מקיימים.
המאמר הזה יסביר קצת איך מרעננים את התוכן בהרצאה (וגם במאמרים שאתם כותבים או פוסטים שרשתות חברתיות ) ומגישים אותו, ממוקד מדויק ורלוונטי.
מוציאים ממנו בלבול, חוסר סדר, פרטים רבים מדי, חלקים לא רלוונטים והכי חשוב – הופכים אותו למניע לפעולה – עבור הלקוח.

5 עקרונות בזק לארגון התוכן שלכם בהרצאה –כך שהמסרים שלכם ירגישו "נקיים"
נגישים, ברורים, קוהרנטיים, מאורגנים ומניעים לפעולה

1.  סכמו לעצמם במשפט – מה המטרה שלכם במסר?

מה הכי חשוב שאנשים יבינו?  מה הכי חשוב שהאדם איתו אתם מדברים ייקח איתו מהמסר שלכם? זה ייצר לכם קו מנחה, שאליו תוכלו לחזור ולוודא שאתם לא סוטים מהמסר. זה יסייע לכם לשמור על קו נקי ופשוט.

2. נקודות עיקריות

 מיד אחרי שרשמתם לעצמכם את המסר העיקרי שתרצו להעביר, רשמו לכם בנקודות, מה תרצו להעביר בהרצאה שלכם (או במאמר לצורך העניין). וודאו שיש שם ידע חדש עבור המשתתפים. משהו שבעזרתו תוכלו להוכיח מומחיות וניסיון.
אולי סיפור מקרה מעניינים, אולי חמש נקודות למחשבה בנושא שלכם..
כתבתם כמה נקודות? יופי.
בדקו שוב שהנקודות הללו תומכות במסר העיקרי שאתם רוצים להעביר. 
לא תומכות? – החליפו אותן בנקודות ידע אחרות.

Word moral highlighted with a yellow marker

3. פיתוח הנקודות העיקריות

אחרי שהחלטתם על תתי הנושאים שעליהם תדברו (אותן נקודות ידע שתרצו לשתף את משתתפי ההרצאה), הכניסו את הפורמט הבא:  תת נושא – עיקרון מנחה בנושא זה, הסבר, דוגמא, סיפור ממחיש. רשמו את התוכן  שלכם לפי הפורמט הזה והמודל ישמור שלא תסטו מהנקודות העיקריות.

4.  תשמרו את זה פשוט

אחרי שיש בידכם הרצאה כמעט גמורה, העבירו את הרצאה זו מול מישהו שאינו מבין כלל בתחום.
אם הוא מבין ומצליח לעקוב אחרי מה שאתם אומרים,  מעולה. אם הוא לא מבין – אתם חוזרים לשולחן העבודה ומתחילים לפשט את הדברים.
להסביר טוב יותר, פשוט יותר, בגובה העיניים ולתת דוגמאות שממחישות טוב יותר את הפואנטה  שרציתם להגיד.

5. כמו סיפור טוב, עם התחלה אמצע וסוף.   

כמו מאמר בעיתון, שבו יש כותרת, כותרת משנה ומספר פסקאות שלכל אחת מהן יש כותרת קטנה משל עצמה, כך גם הרצאה צריכה להיכתב.  בהתחלה אנחנו מדברים על הנושא הגדול, נותנים סקירה או מבוא ומחברים את התיאוריה לתועלת – כלומר מה ישתנה בחייהם של אנשים בעקבות ההרצאה שהם עומדים להקשיב לה עכשיו.
באמצע, נכנסים לתוך התוכן ומפרטים את נקודות הידע, משתמשים בדוגמאות וסיפורי מקרה שממחישים את הנקודות ומניעים לפעולה. בסוף – מחברים את הצורך של הלקוח עם הצעה עסקית אטרקטיבית.

אם התוכן נבנה נכון, אלו ששומעים אתכם והם לקוחות פוטנציאליים, ישמחו מאד לשמוע על פתרון לצורך שלהם, בדמות השירות שלכם.
רוצים לשמוע עוד על הדרכים לארגן תוכן מדויק יותר ומותאם ללקוחות ולהכניס לתוך ההרצאה שלכם "כפתורים שיווקיים"? בואו ל"סודות ההרצאה השיווקית" –סמינר בן 3 שעות ובו אני מסבירה על  6 נקודות המפתח להפיכת ההרצאה שלכם למגנט ללקוחות. 
כל הפרטים נמצאים כאן –http://talyfire.talyfire.co.il/talylecture?ref=tycoon

טלי פיירשטיין
הרצאות שיווקיות
מינוף עסקי בכנסים וארועים עסקיים

2014-11-19_1141

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסםשדות חובה מסומנים *

*

This blog is kept spam free by WP-SpamFree.