המתכון להרצאה מנצחת שמושכת אליכם לקוחות

business woman 71

נטייתנו הטבעית בעת העברת מצגת/הרצאה היא לתת לתת ולתת, לתת מידע, לתת תכנים, פתרונות לבעיות, לתת בחינם את מה שאנחנו יכולות לגבות עליו תשלום.

ומה יקרה משם? לרב, לא הרבה. המשתתפים בהרצאה יחזרו לביתם, יש מי שיזנח את האינפורמציה מתוך המחשבה שאם קיבלתי אותה בחינם אולי היא לא מספיק טובה.

יש מי שינסה ליישם בעצמו, כי את הכלים כבר יש לו. ויש מי שיפנה אליכם שוב וכשיגלה שאתם גובים תשלום על מה שכבר נתתם – הם יירתעו ויחזרו בהם.

הפתרון הוא לבנות הרצאה מכירתית, הרצאה שמצד אחד נותנת, בכל זאת, אנשים השקיעו מזמנם, שזמן זה משאב יקר ורוצים שתתנו להם ולו קורטוב מידע.

מצד שני, לא נותנת יותר מדי, כי אתם אנשי מקצוע והידע שלכם שווה כסף.

ומצד שלישי, נותנת ידע באופן שיווקי ומכירתי, באופן שיגרום למשתתפים להסתקרן ולרצות להעמיק.

אז איך עושים את זה?

איך מוצאים את המינון הנכון בין הלא יותר מדי ללא מעט מדי, איך יוצרים הרצאה שיווקית ומכירתית שלא תרגיש כשיווקית ומכירתית ומה מציעים משם?
איך מבטיחים שהמשתתפים ירצו להמשיך להשתמש בשירותיי בתשלום נוסף.

 

נמנה בפניכם כמה טיפים שמלווים אותנו בעת שאנחנו בונות הרצאות ללקוחות שלנו:

1. סימון מטרות / הגדרת יעדים – אם אין מטרה למצגת, פשוט אל תעשו אותה.
מצגת שמטרתה להעביר ידע היא אינה מצגת מכירתית – מצגת ידע היא בהכרח מצגת שנעביר ללקוחות ששילמו על ההשתתפות, ואנחנו חושבות שהסכום שגבינו משתלם לנו.

מטרות אופציונאליות למצגת שמושכת אלינו לקוחות:

– הצגת תמה/רעיון אחד מתוך מכלול הרעיונות שהעסק שלנו מייצג.

– מצגת מקוצרת לסדנה ארוכה שאנחנו רוצים להציע ללקוחותינו. woman showing thumbs up at school
במצגת בהכרח נתייחס למה המשתתפים עתידים לקבל בסדנה הגדולה ועם זאת לתת להם את הרעיונות בנק'
פרקטיות ומעניינות.

– חוויה- את המסרים/התמה/הרעיונות/העסק שלנו נוכל להעביר בדרך חוויתית – סרטונים שקשורים לנושא או סיפור מרתק.

2. פלואו– סידור השקפים בצורה שמקדמת את המטרות שלנו, לכל שקף יש משמעות, לכל שקף יש מטרה (
שוב מטרה!) – ברגע שהפלואו ברור ונכון נימנע מלהיכנס לטראנס של נתינת ידע.

המצגת נבנתה בחכמה ובשליטה, בניהול הידע והתכנים.

3. חוויה/רגש/הומור– רגשות חזקים ממילים ואפילו מעובדות.
צרו מצגת מרגשת, השתמשו בהומור, צרו חוויה – אפשר לשאול שאלות ולשתף את המשתתפים. אפשר לבקש דוגמאות- כל זאת בתנאי שהכל מנוהל ועומד בפלואו.

4. אני– בפרזנטציה עצמית יש משמעות מכרעת במצגת.
יש יותר מדרך נכונה אחת להציג את עצמי, חשבו על הדרך הייחודית לכם, חשבו מחוץ לקופסא. תופתעו לגלות שדווקא הצגה עצמית מעניינת וייחודית תגרום למשתתפים לזכור אתכם.
כלל חשוב במכירות! הלקוחות קודם כל קונים אתכם ורק אחר כך את המוצרים או השירותים שלכם.

5. לוחות זמנים– בנו מראש מצגת שעומדת בלוחות הזמנים שהגדירו לכם או הגדרתם לעצמכם. הפלואו יכול לסייע לכם לעמוד בלוחות הזמנים.
שעון על היד לעולם לא יזיק (ובתנאי שלא תציצו בו כל שניה).
הכי טוב…. שעון קיר ממול. ואם אין- יש שעון על המחשב שמקרין את המצגת.

6. הנעה לפעולה – לא לשכוח את המטרה- למשוך לקוחות.
ולכן, חשוב להזכיר גם למשתתפים מעת לעת את המטרה.
ואיך ניתן לעשות זאת? לחלק עלון מידע שמזמין אותם לסדנא / לפרוט את הנק' שעלו במצגת- להציע את השירות/המוצר שלכם במידה והמשתתף התעניין בו.

לציין איפה ניתן למצוא אתכם: מייל, טלפון, אתר, עמוד עסקי.

ואפילו "לשדל" אותם באמצעות קופון הנחה לפגישה ראשונה / הטבה למצטרפים.

7. עיצוב– למסרים ויזואלים יש חשיבות רבה על הרושם הראשוני שלנו.
המצגת חייבת להיראות טוב, עיצוב מעניין, מסקרן, שמייצג את ערכי המותג שלכם ומייצג את הנושא רק יקדם אתכם.

הקפידו על אחידות בגודל פונטים, מיקומים של תמונות, איכות תמונות, רצף שזורם טוב בעין.

8. המציג– כל האחריות על גבינו. ואולי זו הנק' המשמעותית ביותר.
אימון אימון ורק אימון יביא אותנו לתוצאות הטובות ביותר.
גם אם לא נולדנו להיות המציגים הטובים והכריזמטיים ביותר.
ככל שנתאמן יותר כך זה יהיה טבעי וקולח יותר.

חשוב להתכונן בפני אנשים ולקבל מהם משוב כן- ללמוד מהטעויות ולהמשיך להתאמן.

 

המאמר כתוב בלשון נקבה אך מותאם לשני המינים.

 

מאת – ה-עלמות משרד מיתוג ואסטרטגיה שיווקית מתמחות בעבודה עם נשים עצמאיות.
www.ha-almot.com

IMG_5848

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסםשדות חובה מסומנים *

*

This blog is kept spam free by WP-SpamFree.