צרכנות בעידן החדש

Shopping money

אסטרטגיה וקריאטיב אלו הם שמות המשחק.

מגמה מעניינת מאפיינת לאחרונה את הצרכן הישראלי – השוואת מחירים.  
כולם ובצדק אוהבים לבדוק ולהשוות מחירים בטרם הם מבצעים רכישה.
מאחר ובעידן החדש רבים קונים באמצעות אתרי מכירות באינטרנט, קל לבדוק ולהשוות בלחיצת כפתור, הנתונים מתקבלים מייד על המסך ולכן התחרות הולכת וגדלה הן למוצר קטן והן לגדול.
נגישות המידע מחייבת את היצרנים או היבואנים להתחרות על לב הצרכן מכל הבחינות, הן מבחינת מחירים, הן מבחינת איכות ובעיקר מבחינת איכות וכמות החשיפה.

התפתחותו של הצרכן מחייבת את היצרנים להיות סופר קריאייטיביים באופן "הגשת המוצר".
היכולת להשוות בין המוצרים ללא מאמץ או בזבוז זמן הביאו  להכרח בבידול בין המוצרים, ההכרח להציג לקונה הפוטנציאלי את היתרונות של המוצר שלך.
לכן יחסי ציבור חיוניים היום יותר מפעם.
לעומת שנים קודמות בהן הטלוויזיה היוותה משפיע עיקרי בתחום הצרכנות, היום הצרכנים יותר סקפטיים וניתן לשמוע לא פעם את המשפט "נו באמת, אתה מאמין לפרסומות?"

נכון, כל אחד יכול לפרסם אם יש לו כסף זה, לא אומר שהוא טוב בוודאי לא הכי טוב. הצרכן מבין זאת ומחפש נתונים נוספים לגבי המוצר, מעבר לפרסומת צבעונית בפריים טיים.

כשהתחרות גוברת מתבקש סיעור מוחות מבריק אשר מקצוענות היא אבן הדרך ליצירתו וכשמשולבים מקצוענות ויצירתיות – ההצלחה מובטחת.

לכל מוצר יש את קהל המטרה שלו ולכל קהל מטרה ישנה המדיה המתקשרת איתו.
מאחר ומוצרי צריכה אינם אנשים היכולים "למכור" את עצמם נדרשת מקצוענות בתכנון החשיפה.Credit Card.

כשרוצים לעשות קמפיין יחסי ציבור למוצר צריכה יש להתייחס למספר פרמטרים הכרחיים אשר מספקים "מפה דרכים"  בהתוויית תכנית העבודה והם:

 

אופי המוצר – כן, גם למוצרי צריכה אופי המאפיין אותם, אשר בדרך כלל נגזר מהעיצוב, מקהל המטרה אליו הוא נועד ומהמסרים אותם הוא משדר.
(לדוגמא: על טלפון סלולארי צבעוני מיוחד לחיילים ניתן לומר שהוא בעל "אופי צעיר".)

הענף אליו משתייך המוצר – ישנה התנהלות ספציפית ו"קודים" המיוחדים לענף ספציפי ולכן איכות בניית המסרים צריכה להיות בהתאם. לדוגמא: ענף האומנות מדבר ב"קודים" מסוימים אשר תנאי בסיסי לעבודה, הוא היכרות עם אותם "קודים" על מנת להצליח להשתלב בו.

עונתי או לא – ישנם מוצרים ייחודיים לתקופה מסוימת ונכונים רק לה ולכן תכנון החשיפה צריך להיות בהתאם לעונה בה הוא הכי נדרש.
לדוגמא: חשיפה לתנור חימום לחורף תתחיל כחודש לפני תחילת העונה ותהיה בשיא בחורף עצמו. התזמון הנכון במוצרים עונתיים הוא שקובע את מידת הצלחת הקמפיין.

חד קהלי או רב קהלי – ישנם מוצרי צריכה המיועדים לקהל מטרה ספציפי (לדוגמא: מוצרים לחולי סכרת) וישנם מוצרים אשר מתאימים למס' קהלים (לדוגמא: קפה נמס שמתאים לצעירים,

מבוגרים, אנשי עסקים ועוד.)
הגדרת הקהלים מבעוד מועד, מאפשרת פנייה נכונה וממוקדת אשר חוסכת זמן ואנרגיה המתבזבזים במצב של "יריות באפילה".

עיצוב – נכונה האמרה שטוענת שה"עיין קונה קודם" ולכן גם בתחום הזה השכילו היצרנים להשקיע מחשבה בעיצוב המוצר, אשר מייחד ומבדל אותו ממוצרים אחרים מצד אחד ומצד שני מספק זווית נוספת לחשיפה במדורי עיצוב.

אופי החשיפה – לכל מוצר צריכה אופי החשיפה הנכונה עבורו.
לעיתים נדרשת חשיפה מסיבית על מנת להחדיר מוצר חדש אל השוק ולעיתים מדובר במותג יציב, שהחשיפה שלו נועדה לבסס את הנראות שלו בשוק ולכן החשיפה תהיה מדודה וקבועה פחות או יותר ( כלומר בין שניים לשלושה פרסומים בחודש).

תהליך המחקר ביחסי ציבור מחויב לבחון את כל הפרמטרים שציינתי לעיל ומכאן לצאת לדרך של חשיפה נכונה ומקצועית.
תכנית עבודה תכיל אירוע השקה או לחלופין קמפיין אינטרנטי, הכל בהתאם למסרים אותם משדר המוצר ובהתאם לחזונו של היצרן.
התכנית בהיותה נגזרת משלב המחקר, בדרך כלל מסונכרנת עם ערכי המותג ולא נגזרת מהגיגיו של היועץ ולכן כאשר המחקר מקיף ומספק את כל הנתונים הנדרשים הצלחת הקמפיין מובטחת!

 

מאת: יעל לוטן מנכל"ית לוטן תדמיות
http://www.lotan-pr.com/

2014-07-22_1413

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסםשדות חובה מסומנים *

*

This blog is kept spam free by WP-SpamFree.