אז מיהו פרנסואה פינו ומדוע הפך לדמות מוערכת כל כך? ובנוסף – מדוע משמש פינו כחבר בדירקטריון של כמה חברות מובילות בעולם? בואו ונגלה זאת יחד!
פרנסואה-אנרי פינו הוא מיליארדר ואיש עסקים צרפתי, בעלים ומנכ”ל של קרינג, חברת מוצרי יוקרה שבבעלותה מותגים כמו בלנסיאגה, גוצ’י, סן לורן, בוטגה ונטה ועוד. פינו נולד ב-28 במאי 1962 ברן, צרפת, למשפחה אמידה ומבוססת.
פרנסואה פינו החל את הקריירה שלו בעסק המשפחתי, Pinault-Printemps-Redoute (PPR), חברת קמעונאות שהוקמה על ידי אביו ועסקה בתחום העץ. הוא עבד בתפקידים שונים בחברה, בין היתר בחטיבת העץ וברשת השיווק Fnac. בשנת 1997, הוא הפך למנכ”ל Fnac ופעל כדי לקדם ולחשוף את העסק.
איך הפך פרנסואה פינו לבעלים ומנכל של חברת קרינג?
כבר בהיותו סטודנט, החל פינו לבנות עסקים יחד עם חבריו כשהיעד הסופי שלו תמיד היה לגשת למוצרים יקרים ויוקרתיים.
לקראת שנת 2000 פרנסואה החליט להתרחב לתחומים נוספים ונשא את עיניו אל עבר עולם מוצרי היוקרה. במאי 1999 רכש שליטה של 42% מקבוצת גוצ’י תמורת כ-3 מיליארד דולר ובכך הפך בין לילה לשחקן משמעותי בשוק מוצרי היוקרה הגלובלי.
ב-2003 מונה פינו למנכ”ל PPR, שמותגה מחדש כ-Kering. בהנהגתו, הפכה קרינג לאחת מחברות מוצרי היוקרה הגדולות בעולם, עם פורטפוליו של מותגים יוקרתיים הידועים באיכותם ובסגנון שלהם. הוא היה מכריע בצמיחתה ובהצלחתה של החברה, שראתה גידול משמעותי בהכנסותיה במהלך השנים.
פינו ידוע גם בעבודתו הפילנתרופית, ובשנת 2008 הקים את קרן קרינג, התומכת בזכויות נשים ובמאבק באלימות נגד נשים. הקרן מימנה יוזמות שונות ברחבי העולם, לרבות בצרפת, איטליה, בריטניה וארה”ב.
בנוסף לעבודתו ב-Kering ופילנתרופיה, פינו הוא גם חבר בדירקטוריון של כמה חברות, ביניהן Bouygues, חברת התקשורת והבנייה הצרפתית, וכריסטי’ס, בית המכירות הפומביות, כשכל החברות הללו עוזרות לפינו ליצור קשרים חזקים ואדוקים עם בעלי עסקים מובילים בתחומם בצרפת ומחוצה לה.
פינו נשוי לשחקנית סלמה הייק, ולזוג יש בת משותפת. יש לו שני ילדים נוספים ממערכות יחסים קודמות שאותם הוא מעדיף שלא לחשוף ושומר על משפחתו הרחק מהתקשורת והמצלמות.
מה אנחנו יכולים ללמוד מפרנסואה פינו?
באחד מראיונותיו המפורסמים, אמר פרנסואה פינו בעצמו כי אומנות היא הדבר היחיד בעולם שיכול לקשר אותנו יחד עם העבר שלנו, והרי שפינו עצמו נחשב לאחד האספנים הגדולים בעולם האומנות ואפילו לאחרונה הקים מוזיאון פרטי משלו בלב פריז עם תצוגת האומנות שהוא אסף במהלך חייו.
פינו התכוון לכך באמירתו כי כל יצירה אומנותית טומנת בתוכה עולם ומלואו של פאר ויופי פנימי שאם רוצים לגלות אותו צריך להתבונן בו רבות וזאת, תוכלו לעשות רק אם תרכשו את הפריט הנחשק. בדיוק מה שעשה פינו עם מוצריו הממותגים שהוציא לאור במחירים גבוהים שלא כל אחד היה יכול לאפשר לעצמו לרכוש אותם, מה שיצר עניין וסקרנות מרובה במוצריו והביא את פרנסואה פינו אל פסגת ההצלחה העסקית.
לסיכום, פרנסואה הנרי פינו הוא איש עסקים ופילנתרופ מצליח, שהשפיע באופן משמעותי על עולם מוצרי היוקרה. המנהיגות שלו ב-Kering הפכה את החברה למעצמה עולמית, והמחויבות שלו לתמוך בזכויות נשים באמצעות קרן Kering ראויה לשבח.